پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
هوشمندسازی شبکه‌های برق

هوشمندسازی شبکه‌های برق

- 1402/10/17

در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تفاهم ‎نامه همکاری با هدف حمایت از هوشمندسازی شبکه‌های برق با رویکرد افزایش تاب آوری و کاهش ناترازی برق در بازه پیک مصرف، باحضور دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش­‌بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش­ بنیان ریاست جمهوری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی و ‌مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان و به نقل از بهپویان امین منتظر، مدیرعامل مجموعه بهپویان امین منتظر مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه را موارد ذیل عنوان کرد:  

1.پیاده‌سازی سیستم هوشمند مدیریت مصرف و بهینه سازی چاه های کشاورزی با استفاده از مدل‌سازی ریاضی و هوش مصنوعی و بهبود یا تغییر تجهیزات الکتریکی و مکانیکی منصوبه به منظور افزایش راندمان چاه ها و کاهش مصرف انرژی.  

2.کمک به مدیریت بهینه مدیریت ناترازی برق در کشور.  

3.صرفه جویی انرژی و کاهش مصرف برق.  

4.حداکثرسازی مشارکت کشاورزان در زمینه مدیریت بار و مصرف.  

5. ارتقا جایگاه علمی کشور در حوزه هوش مصنوعی خصوصا در کاربردهای صنعتی.  

مرتضی تقوایی حسین زاده در ادامه افزود: در این حوزه نرم افزار هوشمندی ایجاد کردیم که به صورت ساعتی مصرف بار ذی‌نفعان را پیش بینی می کند که حدود 98 درصد دقت دارد.  این پلتفرم هوشمند بر اساس پیش بینی، نقطه‌ی بهینه را پیدا کرده تا بتواند رضایت بیشتری برای ذی‌نفغان فراهم کند.


دانلود پیوست خبر سعیدی مقدم سعیدی مقدم
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.